Maakt jouw bedrijf gebruik van een grafisch ontwerper of fotograaf? Neen? Dan zou deze post daar wel eens verandering in kunnen brengen. Vele onderschatten namelijk de kracht van een visueel aantrekkelijk bedrijf. Hierbij heb ik het niet enkel over een unieke, professionele branding, maar ook over een goed doordachte communicatie. Om je duidelijk te maken welke impact deze zouden kunnen hebben op jouw omzet, schrijf ik hier 5 redenen neer waarom een visueel aantrekkelijk bedrijf hebben belangrijk is.

01. De juiste branding trekt jouw ideale klant aan.

Een branding op maat laten maken speciaal voor jouw bedrijf is niet alleen goed voor de herkenbaarheid van je zaak maar wekt ook de interesse op bij de juiste doelgroep. “Bezint eer ge begint” is namelijk ook hier van toepassing. Een goede designer/marketeer zal eerst onderzoek doen naar jouw ideale klant voor hij/zij aan een (re)branding begint. Zo zal jouw branding de juiste mensen aanspreken en passen binnen het imago dat je voor jouw bedrijf voor ogen hebt. Wil je een high class product op de markt brengen? Dan moet jouw branding er ook klassevol en professioneel uitzien. Dit start bij een op maat gemaakt logo-ontwerp dat jouw ondernemersverhaal verteld maar uit zich ook verder in jouw communicatie en het uitdragen van jouw normen en waarden via je bedrijf.

02. Het creëert een imago voor je bedrijf.

De branding van je bedrijf creëert grotendeels ook het imago van je bedrijf. Mensen zullen een bepaald gevoel krijgen wanneer ze in aanraking komen met je branding en je wilt natuurlijk dat dat matcht met waar jouw onderneming voor staat. Een doordachte branding is daarom geen overbodige luxe. Het maakt of kraakt de indruk die mensen, potentiële klanten, van jouw bedrijf krijgen en geeft je de kans om iemand de meerwaarde van jouw bedrijf te tonen.

03. De rode draad doorheen je bedrijf

Een goede branding zorgt voor een rode draad bij het runnen van je bedrijf. Het helpt je met een consequente communicatie en zorgt ervoor dat je je kan onderscheiden van de concurrentie. Het schept herkenbaarheid voor jouw (potentiële) klanten en helpt jou ook bij het invullen van bijvoorbeeld je (online) communicatiemiddelen aangezien je een stevige basis hebt waarop je kan verder bouwen.

04. Een merk met een verhaal is wat intrigeert

Vroeger waren grote merken en massabedrijven the place to be wanneer je ging shoppen. Ondertussen is er veel veranderd en is lokaal ondernemerschap een vaste waarde geworden binnen onze maatschappij. We shoppen graag lokaal, ondersteunen de kleine ondernemers en ontdekken graag nieuwe, lokale hotspots. Dit alles omdat deze ondernemingen vaak ook een uniek verhaal naar buiten brengen. De consument van vandaag kent graag de face behind the brand en is geïnteresseerd in het verhaal achter de zaak. Een sterke personal branding is een belangrijk deel van je branding en helpt je bij het naar buiten brengen van je verhaal, wie je bent en waar je voor staat als ondernemer!

05. Een goede branding is duurzaam

Duurzaamheid is iets waar iedereen op verschillende vlakken naar streeft, je branding hoeft daar geen uitzondering op te zijn. Wanneer je begint met je eigen onderneming ben je zo enthousiast dat je sommige dingen niet aanschouwt als prioriteit en het de investering niet waard vindt. Een professionele branding is echter niet onbelangrijk en zowel op korte als op lange termijn de investering meer dan waard! Wanneer er voldoende onderzoek wordt gedaan voor het uitwerken van de branding en deze mooi aansluit bij al jouw normen en waarden zal je hier ook een lange tijd tevreden over zijn en zal jouw brand snel een vaste waarde worden bij je klanten.

Wil je werk maken van jouw branding of ben je bezig met de opstart van je onderneming en wil je meteen een vliegende start maken met een op maat gemaakte visuele branding? Ontdek hier alle pakketen die Creative Blend Studio te bieden heeft.